Alla inlägg under augusti 2012

Av Karl - 23 augusti 2012 18:22

Oj vad det hade varit kul att vara på matchen idag. Men det ville sig inte. Hoppas att AIK spelar så bra de bara kan, så får vi se var det landar. Jag letar just nu som en galning efter ett sätt att se matchen live, men hittar inget...tips?


***Jag kommer ihåg hur less jag var under den här perioden. Jag åt bara snabbmat och en sallad då ocxh då. Allt som, var snabblagat, inget som var nyttigt. Jag drack för mycket också. Man ser det på hur kort jag skriver varje gång. Inga inlägg är längre än några meningar, och desutom om triviala ting som sport och då Fotboll? Är jag i Nangiala? Det är idag helt ofattbart för mig, jag - fotboll? Det är som om jag skulle...ja, typ tillbringa sommaren i Fjällbacka eller något annat hål i marken. Not bloody likely!***

Av Karl - 23 augusti 2012 18:12

spännande spännande


*** Detta skrivs 7 år senare ***


Tyckte jag alltså att detta var ett blogginlägg? Två ord, eller ett ord men två gånger. Det är för dåligt, precis som AIK var i matchen jag tyckte var "värd att blogga om". Nuförtiden tror jag att Google har anställt en lynchmobb i varje stad som förhindrar så korta inlägg eller sajter. De stora flertalet av inläggen jag skrev verkar ha varit max ett par meningar långa. Sorgligt dåligt, jag borde ha kunnat prestera bättre. Nu är en kommentar till samma inlägg fyrttio gånger längre, men detr beror nog på att min egen fyrtioårsdag har hunnit passera och med den en smärre hjärnskada som påverkat min förmåga att vara tyst. Lite påverkad. Jag tycker nog att jag platsar på vilken topplista som helst vad gäller babbel, men jag vet inte om det är så mycket att vara nöjd över. "Idag en liten topplista över Sveriges bästa babblare: Vi börjar med..." Ja, Karl lär vara nästa ord oftast. Men man vinner inga priser och hamnar inte på topplistor av att endast babbla. Det hade förstås varit tacksamt om så var fallet. Och vi har köpt husbil, bråkat om husbil, skiljt oss på grund av husbilen och sedan hade ingen av oss tåd at behålla den, så vi var tvugnma att sälja husbilen vid skilsmässan. Förra kärringen träffade en ny direkt, och det första de gjorde var självklart att köpa en stor, fet och lyxig husbil som jag kan hoppa upp och sätta mig på är belånad så in åt skogen. Och husbilslån är inte billiga, tro mig. Att låna hela klabbet är allt annat än billigt, det borde inte gå runt. Grr!


*** Slut för idag ***

Av Karl - 23 augusti 2012 18:11

Tänkte bara säga det, hej igen på er allihop.

Skapa flashcards