Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Karl - 22 mars 2019 18:11

Jag öppnade en gammal dator, en laptop som man tyckte då jag köpte den. Nu känns den seg och klumpig. Men, det fanns minnen och historia här. En gammal blogg som jag skrev för vad? 7-8 år sedan eller mer. Jag var ingen kulspruta med skrivandet, men livet online var väldigt annorlunda då jämfört med nu. Någon menade att det berodde på Iphone, dvs att det är vad som förändrade nätet för evigt. Jag kan tycka att det räcker med att koppla ner sig i nåpgra timmar: när man väl är tillbaka online så har något blivit annorlunda. 


Det är mer än lite retligt att jag faktiskt har påbörjat en annan blogg sedan denna glömdes bort - men jag minns inte var den är eller ens heter. Jag är bra på att påbörja. Inte lika bra på att fullfölja, inte efter jabben heller. Jag är usel på att slåss och ficki stryk av min egen axel igår. Helt sant, jag hade inte ens sagt något och min axel blev ändå arg. En polare - Larsson - var tvungen att ta min axel i ett ordentligt strrypgrep innan den gav upp. Där står så Larsson med min axel och ser dum ut. Som om en ventil öppnats och all luft går ur den. Larsson visste inte vad han skulle göra eller säga,. och min andra axel var generad över att axel ett - eller den högra axeln om man så vill - hade hetsat upp sig så. 


Jag var bara chockad. Min egen axel? Va? Vad händer? Larsson hade pyst iväg, även hans ventiler hade sprungit läck. Jag är fortfarande irriterad på min axel, men vad gör man? Jo, man gör som då AIK förlorade en match för många år sedan: man fäller en tår, man tar ett djupt andetag och sedan hoppas man att någon söt tjej visar intresse. Kanske kan det bli något? Lite dejting? Lite rodnad? Resning?


Jag hoppas än. Hope Hope Hope, Love Love Love. Fan vad sorgligt! Eller sorgset kanske.



Skapa flashcards